Njihova iznimna energetska gustoća i dugi životni vijek čine ih idealnim izborom za mnoge aplikacije. Međutim, upravljanje takvim baterijama zahtijeva posebnu pažnju i sigurnosne mjere kako bi se izbjegle potencijalne opasnosti. Koje mogu biti iznimne, ako se njihovo baratanje prepusti slučaju.
Dovoljno je podsjetiti na događaj iz prošle godine na moru kod Nizozemske, gdje je u požaru na teretnom brodu Fremantle Highway poginuo jedan član posade, a ozlijeđeno ih je sedam jer je došlo do zapaljenja litij-ionske baterije na jednom ili više električnih automobila, od 498, koliko ih se prevozilo. Bilo je dovoljno da se jedna baterija zapali i da dođe do katastrofe.
Naime, kad se ova vrsta baterija zapali, a to se događa i prilikom njihova punjenja, gotovo ih je nemoguće ugasiti. Požar se u većini slučajeva zaustavlja tek kad izgore do kraja, a ako uvjeti nisu kontrolirani, vatra može zahvatiti sve zapaljivo u svom okruženju, što se i dogodilo na brodu kod Nizozemske. Stoga, jedno od najboljih rješenja su ormari za punjenje i skladištenje linij-ionskih baterija.
Oni su istovremeno vatrootporni i imaju automatski sustav za gašenje požara, kao i sustav koji onemogućava širenje požara na druge dijelove prostora. Kapaciteti skladišta često su kvalitetno iskorišteni i svako eventualno zapaljenje litij-ionskih baterija sugerira devastirajuću štetu.
Što su litij-ionske baterije?
Potrebno je znati zašto su istovremeno toliko opasne i toliko korisne. Riječ je o vrsti punjivih baterija koje koriste litijum-ion kao elektrolit. Popularne su zbog visoke energetske gustoće, niskog samopražnjenja i malog gubitka kapaciteta tijekom vremena. To ih čini idealnim izborom za širok spektar uređaja i vozila. Istovremeno, osjetljive su i lako zapaljive ako dođe do kvara.
Razlozi za tako nešto su razni, u rijetkim prilikama mikroskopske metalne čestice mogu doći u kontakt s drugim dijelovima baterije, što dovodi do kratkog spoja unutar ćelije. Moguće je i da fizičko oštećenje dovede do eksplozije, kao i onečišćenje elektrolita ili loša kvaliteta separatora mogu uzrokovati požar u litij-ionskim baterijama.
A kad se zapale, kao što je već spomenuto, dugo gore i teško se gase, što dovodi do dodatnih problema. Osim ako uvjeti nisu kontrolirani.
Pogledajte rješenje za sigurnu pohranu i punjenje litij-ionskih baterija!
Princip rada litij-ionskih baterija
Kako bi se učinilo što je više moguće na prevenciji, ključno je znati kako funkcioniraju. Ukratko, na principu kemijske reakcije koja se događa tijekom punjenja i pražnjenja. Kada se baterija napuni, litijevi ioni se stvaraju na pozitivnoj elektrodi baterije, a generirani litijevi ioni prelaze na negativnu elektrodu kroz elektrolit.
Ugljik kao negativna elektroda ima slojevitu strukturu. Ima mnogo mikropora. Litijevi ioni koji dospiju do negativne elektrode ugrađeni su u mikropore sloja ugljika. Što je više litijevih iona umetnuto, to je veći kapacitet punjenja.
Slično, kada se litij-ionska baterija isprazni, litijevi ioni ugrađeni u sloj ugljika negativne elektrode oslobađaju se i vraćaju se na pozitivnu elektrodu. Što se više litijevih iona vratilo na pozitivnu elektrodu, to je veći kapacitet pražnjenja. Ono što obično nazivamo kapacitetom baterije odnosi se na kapacitet pražnjenja.
Kako puniti litij-ionske baterije?
Ne možete ih samo priključiti na nekakav izvor napajanja i očekivati da će biti napunjene. One zahtijevaju posebne režime punjenja kako bi se sačuvao originalni kapacitet i kako bi se uopće mogle napuniti do kraja.
Najsigurnije ih je priključiti na legitiman izvor energije, kompatibilan s potrebama baterije ili ih ručno izvaditi i puniti u posebnim modulima.
Ormari za skladištenje i punjenje služe upravo za to - čuvaju vijek baterije i istovremeno čine ljude i imovinu sigurnijima.
Za detaljnije informacije, načinu rada i prezentaciji proizvoda slobodno nam se javite putem e-mail adrese prodaja@primatlogistika.hr ili na broj telefona: +385 1 2079 701.