Kao predvodnik u projektiranju, optimizaciji, izvođenju i održavanju skladišne opreme, uređaja i sustava, koji imaju za cilj unaprijediti skladišno poslovanje, a time i znatno utjecati na razvoj samog poduzeća, Primat Logistika ima potrebno znanje i stručnost osigurati velike uštede, kao i povećati učinkovitost te smanjiti greške i skalirati poslovanje. A jedno moderno i učinkovito rješenje u tom smislu svakako je implementacija automatiziranih uređaja i sustava pohrane, kojima se zamjenjuju tradicionalne metode skladištenja.
Iako su na našem tržištu klasična rješenja poput "paletnih regala" još uvijek najpopularnija, automatizacija je budućnost. Najbolji uvijek gledaju prema naprijed, svjesni da će tako ne samo opstati nego izvući maksimalnu korist.
Zašto investirati u automatizirane sustave pohrane?
Ukratko, kako biste bili konkurentni. Na današnjem tržištu, kako u B2B, tako i u B2C segmentu, mnogo tvrtki se natječe u prodaji identične robe, često po približno istoj cijeni. Zato je iznimno važno isporučiti robu što je brže moguće. Ako se proizvod kod jednog dobavljača ne može dobiti u potrebnom roku, isti se proizvod traži kod drugoga.
Automatizirani sustavi pohrane donose potrebnu brzina. S kojom dolaze uštede i izraženija učinkovitost. Naime, tradicionalno skladištenje često dovodi do neučinkovitog korištenja prostora. Automatizirani sustavi pohrane ga, s druge strane, maksimiziraju. To omogućava tvrtkama da pohrane više na istom prostoru ili smanje ukupnu površinu skladištenja.
Svakako, kratkoročno je financijski isplativije dodati nove regale ili police u skladište, ali oni koji gledaju dugoročno, uz automatizaciju će za tri do četiri godine vratiti investiciju i bolje se nametnuti na tržištu.
Drugi, sve veći problem postaje i nedostatak radne snage, što se upravo može riješiti automatizacijom skladišnog poslovanja. Sve više omjer cijene koštanja i održavanja automatiziranih sustava u usporedbi s cijenom koštanja ljudske radne snage, ide u korist automatizaciji, pogotovo kada se stvari gledaju na duži rok.
Što je s produktivnosti?
Tradicionalno skladištenje zahtijeva ručni rad za pronalaženje i povlačenje predmeta, što dovodi do duljih vremena isporuke i povećane stope pogrešaka. S automatiziranim sustavima, roba se dovodi izravno do operatora pritiskom na gumb, smanjujući vrijeme putovanja i minimalizirajući rizik od pogrešaka. To rezultira bržim ispunjavanjem narudžbi, povećanim protokom i konačno, produktivnijim skladišnim okruženjem.
No, produktivnosti ne bi bilo bez poboljšane točnosti. Automatizirani sustavi pohrane uključuju napredan softver za upravljanje inventarom koji prati lokaciju svakog predmeta, osiguravajući točno i besprijekorno odabiranje. Skeniranje barkodova i automatski mehanizmi povlačenja dodatno poboljšavaju preciznost, smanjujući mogućnost ljudskih pogrešaka u isporuci i poboljšavajući opću točnost narudžbi.
Uz to, automatizirani sustavi besprijekorno se integriraju sa softverom za upravljanje skladištem, pružajući ažuriranja u stvarnom vremenu o razinama inventara i statusima narudžbi. Ova transparentnost omogućava donošenje informiranih odluka, optimizaciju razina zaliha i održavanje učinkovitosti operacija lanca opskrbe. Time se umanjuju problemi nestašica ili viškova zaliha, što je velika prednost u skladišnom poslovanju.
Kako napraviti tranziciju prema automatiziranim sustavima?
Često nas pitaju koliko je teško povezati automatizirane skladišne uređaje s ERP sustavom, pogotovo ako sama tvrtka nema osoblje s potrebnim informatičkim znanjem. Uz iskustvo Primat Logistike i kontinuirani razvoj softvera danas to postaje sve jednostavnije i više ne predstavlja znatan problem.
Također, Primat Logistika je ovlašteni zastupnik i radi projektnu prodaju automatiziranih uređaja, renomiranog njemačkog proizvođača Kardex, kao i drugih naprednih skladišnih sustava. Kod klijenta se napravi detaljna analiza, zaključi što je potrebno i kako to postići, a zatim se uređaji instaliraju i održavaju kako bi svoju ulogu u poslovanju mogli besprijekorno raditi godinama.